lördag 25 februari 2012

Känslan som uppstår när man skämmer ut sin familj på IcaMaxi

Känslan som uppstår när man skämmer ut sin familj på IcaMaxi!

Vi stod och tittade på en fin vårjacka till B när det kommer fram en kvinna i min ålder och frågar hur gammal B är, min man svarar : hon fyller 3 månader idag. Kvinnan säger då: aha, jag har en tjej på 11 veckor där hemma. Jag svar: Men åååååh *tittar sedan ner på B* det var länge sen du var så liten ..

Såååå pinsamt! S visste inte var han skulle ta vägen, inte min man heller. Båda bara skakade på huvudet och lät mig få komma på det själv att det alltså skiljer 1 vecka på kvinnans och min bebis. Jag kom dock på det alltdeles för sent, så pinsamt och jag hoppas att jag inte träffar kvinnan på öppna förskolan eller på babycaféet, men får väl skylla på både blondinhjärna och amningshjärna.

2 kommentarer:

Anna sa...

jag skrattar igenkännande, för precis samma sak hände mig för 3 år sedan...

ika sa...

haha men åh kom du över det någongång? Tycker detta är oerhört pinsamt