torsdag 9 februari 2012

Ny identitet= bara vara mamma

När du blir mamma så upphör din identitet som du hade innan du blev mamma och istället har du nu en ny identitet som kallas "bara vara mamma". Detta innebär att det liv du hade innan du fick barn har upphört, ditt gedigna häst och hundintresse har upphört, din vilja att att lyckas i karriären har upphört, ja hela den person du var innan du blev mamma har nu upphört, välkommen in i mammavärlden där dina vänner som inte har barn sorterar bort dig per automatik då de inte längre trodde att du har det intresset, nu när du har blivit mamma.

-Jaha var du också intresserad av att gå hundkursen, men du har ju blivit mamma?

-Jaha ska du behålla hundarna?, Men du har ju blivit mamma?

-Ska du gå på Museeum utan B, men du är ju mamma det kan du ju inte?

Jag kan fortsätta i evigheter. Vill bara slå hål på detta, jag är alltså jag fortfarande fast jag har blivit mamma, jag är inte bara mamma utan jag är även Ika. Jag är fortfarande samma person "fast" jag blivit mamma och jag tycker inte om att bara diskutera bajsblöjor och bebiskräk hela dagarna utan jag har kvar samma intressen och brinner för samma saker fortfarande....

5 kommentarer:

Anna sa...

Kan inte annat än hålla med!

Cajsa sa...

Håller med!! Jag blev inte bjuden på födelsedagsbrunch hos min kompis som jag känt i 22 år. Nä för när man e mamma kan man ju inte gå bort!!!! Arg! Heja oss Erika:)

ika sa...

ja! hejja oss både Cajsa och Anna.

och Cajsa fy vad arg jag skulle blivit, det är nästan så man inte vill bjuda de personerna på dopet då eftersom de inte borde ha det intresset när de inte har barn själva? är det så man ska resonera lixom

Cajsa sa...

Hon e inte bjuden. Nu e de slut. :) kan berätta mer sen:)

ika sa...

cAJSA: japp det gör vi, du jag kan inte kommentera din blogg :S