fredag 17 februari 2012

jaha de va de det

Mammagruppen som jag är medlem i på alltförföräldrar flyttade till facebook, har skrivit om det förrut. En mycket trevlig grupp pch hittills har fokuseringen i gruppen varit graviditet, bebisarna och livet som morsa, det har varit trevlig stämning och aldrig några diskussioner som urartat.,

tills nu! Blir så förbaskad. Nu ville en av medlemarna att vi ska börja peppa varandra att gå ner i vikt. Då skrev jag vad jag tyckte och jag vet att fler antagligen håller med, jag skrev bla att jag anser vikten som det minsta bekymret så här 2,5 månad efter att min dotter föddes och att jag inte tycker att det ska "peppas" om vikt där då det ligger så mycket fokus på vikt i övriga samhället, att det va skönt med en grupp där man bara fick vara mamma och diskutera dessa frågor. Men jag fick många emot mig, nu ska det tydligen startas tävling i viktnedras där och det ska startas ett dokument om mammornas viktnedgång och fokuset i gruppen försvann helt plötsligt från bebisarna och det nyblivna mamma livet. Precis som det förs dokumentation på bebisarnas viktuppgång ska det nu finnas ett dokument på hur många steg mammorna gått och hur mycket de tappat i vikt.

Drt var kul så länge det varade vilket betyder att ska nu fokuset i gruppen flyttas från bebisarna till mammornas viktras så flyr jag gruppen illa kvikt.

2 kommentarer:

Cajsa sa...

Gör du rätt i. Vi e fina som vi e:)

Anna sa...

Jag håller med dig Ika! Känns skönt att man pratar om annat framför allt. Sen att det någon gång kommer en fråga om vikt/träning/kost är ju något helt annat. Har precis lämnat en kommentar i inlägget där jag föreslår att de som vill gå ner i vikt tillsammans kan bilda en "systergrupp" på FB. Får se hur den idén tas emot? Jag vill också gå ner i vikt, så det är mycket möjligt att jag går med i den gruppen om det blir någon - men jag behåller gärna fokus på bebisarna i den första gruppen.