lördag 18 februari 2012

Fortsättning följer

Jag var ju typ den enda som argumenterade emot det här viktminskningsfokuset i föräldragruppen så jag blev ju totalt hängd, även Anna som så fint tyckte att de kunde ju tas i en annan grupp. Så av de 60 mammorna som är medlemmar där är jag tydligen den enda som anser att man har annat att prata om, jag och Anna och så var de en till så 3 av 57 vill inte ha något viktminskningsfokus.. tack och hej för mig säger jag bara!

Nu har en mamma skrivit att hon bekymrar sig över sin 7åring som tycker att hon är för tjock och mamman är helt förtvivlad "vad ska jag göra" , jag kan uppenbarligen området väldigt väl men väljer att inte lägga mig i den där gången eftersom jag bara får skit, men bara funderar hur tänker man? Hur tänker man när man säger att man själv måste banta och sitter och äter sallad och tvingar sin dotter att äta Pizza? Eller "åh näh jag ser för tjock ut i den här klänningen" , alltså barn hör och ser allt och tar efter sina idoler som för det mesta är deras föräldrar, skolpersonal etc. Till svar i den där tråden har det bla kommit "barn kan vara så elaka" ja men vilka lärde dem det då ????

Inga kommentarer: