fredag 25 september 2009

Anna Anka

Ibland undrar jag om Sverige har nyhetstorka
eller om folk verkligen inte har något bättre
för sig än att diskutera denna kvinna,
är ni så fruktansvärt avundsjuka på henne eller vad är det?

Jag tackar Tv3 play så att jag kunde se ett avsnitt
ur denna berömda tvserige " svenska hollywoodfruar",
jag kunde inte vara ett dugg mindre intresserad.
Och jag förstår inte vad det är att hetsa upp sig för?
Varför denna avundsjuka från sveriges befolkning?
Ni kan också om ni vill....

Fast det är så Sverige är,
fullt av avundsjuka och ordet lagom är
det som figruerar mest.
Är man inte lagom så passar man inte in i
den svenska modellen, alla ska vara lagom
och ingen ska sticka ut annars får man ta nyhetsrubriker.

Nej nu ska jag återgå till min litterära sfär
och boken state policies towards muslim minorities
det känns som den boken ger mig mycket mer
än anna ankas liv.

bara för att jag vill sticka ut så ska jag faktiskt
inte vara som alla andra och jag ska
tycka att anna anka har rätt i det hon säger,
vad det nu är hon säger

Inga kommentarer: