måndag 7 september 2009

Det självklara sveket


Ibland kan det mest givna svaret göra så ont. Allt var egentligen ganska självklart men läkarens svar som idag verkligen var svart på vitt och inget luddigt som innan, gjorde verkligen ont idag.

Livet är fullt av prövningar som man måste gå igenom och just denna känns så grym. Men visst läkaren har rätt, bara det att personligen tycker jag att han har fel. Och vetenskapen, vad ska vi med den till när svaret iaf blir " jag vet inte, du är den första patienten i sverige som....men det finns en i usa (en!!!) som haft denna framtid till mötes och hon...så under kontrollerade former så kanske..." men utan patienter ingen forskning som ger vetskap så i framtiden kommer den svenska läkarkåren ha vetskap genom just mig.

Nu luddar jag till saker. Jag är snart hemma i trelleborg igen, hos mina pojkar, min man och min galna katt. Ett sådant här svart på vitt svar ska inte få mig att glömma bort det jag har och livet är fantastiskt iaf trotts tuffa hinder i vägen.

Inga kommentarer: