tisdag 29 september 2009

Edit Piafs första dagar hemma

Det var verkligen länge sedan jag hade en valp hemma sist,
4 år sedan för att vara ganska exakt.
Men på något sätt så är Edit Piaf mindre än vad Elvis var
när han kom hem för jag kan inte komma ihåg
att jag var tvungen att gå upp mitt inatten med honom
för att han var kissenödig. Inte heller kan jag
komma ihåg att han inte kunde hålla sig till han kom ut
på morgonen. Men hon är duktig Edit Piaff,
Hon går jätte bra i koppel och hon pinar på
och nu har hon börjat känna sig hemma.

Igår var samtliga "barn" hos veterinären.
Selma Lagerlöf skulle kastreras,
Hjalmar Bra´nting vaccineras och viktkontroll,
Elvis Presley skulle ta blodprov och viktkontroll,
Edit Piaff hälsokontroll.
Elvis Presley fick redan i maj veta att han numera
är friskförklarad, att han har uppnått sin normalavikt
och att han då inte behöver gå hos dietistlängre.
han hade visserligen gått ner 100 gram med det är fortfarande normalt.
Hjalmar Branting är inte längre underviktig utan numera slank,
veterinären sa att han behöver inte gå hos Dietist längre
men att jag skulle hålla koll. Annars fick de båda herrarna mycket beröm.
Edit Piaff är en pigg liten krabat med mycket fin hälsa sa veterinären
och hon kunde bara gratulera till tillökningen.
Selma lagerlöf däremot är en tjockis och måste gå på diet ett tag
men annars gick allt bra med henne.

Inga kommentarer: