tisdag 22 september 2009

en gubblandes Tisdag

Så börjar Tisdagens arbetsdag att lida mot sitt slut,
om en timme tar jag därför tåget till Trelleborg
och till grabbarna där hemma,
efter en timmes promenad kommer det bli
raka vägen till sängen utan mellanlandning vid Tvn.
I morgon väntar ännu en ny arbetsdag
och därefter teater till 21.30,
en lång dag som varken jag eller vackraste ser fram emot.
men det är imorgon det.

Jag kan inte låta bli att fundera över detta ämne jag läser nu,
jag har fastnat i det och jag vill bara läsa mer och mer
som berör samma ämne.
Det har ältat sig fast i huvudet och jag skulle vilja
veta varför vissa människor tycker si eller så om
vissa saker vad exakt är det som skrämmer?
många åsikter ska jag inte sticka under stolen
med att även jag har,
men då ställer jag mig frågan varför har jag dessa?
Är det medias fel eller beror det på något annat?
och det bästa sättet att ta reda på
varför det är så här är att läsa, läsa och läsa.
Någonstans måste jag få ett svar, eller?

Inga kommentarer: