måndag 14 september 2009

Män som hatar Kvinnor.

Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas

Oj, vad jag var bakfull igår,
jag mådde inte alls bra
efter lördagkvällens bravader,
vilket egentligen bara bestod av
lite vin till middagen och ett par öl
(3) hos Hälge. Men onyckter blev jag
och det var inte roligt att sitta i kyrkan igår.

Efter kyrkan gick jag till lägenheten och
skrev klart på en artikel om en muslimsk ritual
därefter hem till huset och umgås med den vackraste,
efter att vi handlat hem lite nödvändigheter
blev det en softarkväll bestående av
popcorn och filmen män som hatar kvinnor
vilket var en fantastiskt bra film.

jag har inte läst stig larssons böcker,
det är väl jag och Ronny Svensson
som inte läst böckerna,
resten av sveriges befolkning verkar ha gjort det.
hursom så såg vi filmen igår,
filmen var helt klart den bästa
svenska film jag någonsin sätt.
Den var riktigt spännande och bra och jag kunde aldrig tro
att det hade gått 2,5 timme när den var klar.
Tur att Flickan som lekte med elden har
premiär redan på fredag så jag slipper vänta
med att se uppföljningen.

Inga kommentarer: