torsdag 24 september 2009

kör redan på i 300

klockan är halv sex på morgonen och jag undrar genast vad jag gör vaken nu,
elvis presley ligger nere vid fötterna och snarkar,
hjalmar branting på kudden och drömmer, han skäller lite i sömnen.
Den vackraste har redan hunnit åka till jobbet
och selma lagerlöf har gått upp till köket och äter.
Själv ligger jag då med datorn i sängen och undrar vad jag gör vaken nu
men kommer genast på att "just ja jag ska på sjukgymnastiken kl 9,
sen ska jag ha samtal med prästen och därefter ska jag på manikyr"
borde tvätta och städa idag också och läsa två artiklar,
så jag borde kanske gå upp nu om jag ska hinna med allt innan kvällen?
Huvudet går redan på helfart med andra ord.

Teatern gick jätte bra igår iaf,
jag fick in den västmanlänska dialekten som jag hunnit tappa
och jag fick in den gnälliga rösten som tanten har
och med andra ord så hade regisören inte så mycket att klaga på,
inte på mig iaf så det var mycket bra.
Måste bli lite säckickare i kroppen bara och inte
räta på mig vilket inte är det lättaste när
jag på sjukgymnastiken övar på att hålla kroppen rak...

Inga kommentarer: