fredag 18 september 2009

Sluta klaga och gör något åt saken!

jag läste en text i ett kompendium i morse
och blev arg som ett åskmoln,
jag upprörd iaf för jag är så
förbaskat less på folk som klagar.
Sluta klaga och gör något åt saken!
Det är så typiskt svenskt att klaga
och det roliga i detta är att dem som
klagar i kompendiet är immigranter
som inte vill se sig själva som svenskar,
MEN deras attityd som framkommer av
texten är så typsikt svensk.

Svenskar ska klaga på allt
och det märker jag om inte annat
i den positionen jag har på kontoret,
mitt råd till er som klagar är bara:
Det bästa sättet att förändra något på
är att göra något åt saken,
det hjälper inte med att klaga.
Om ni nu tycker att det är så förbaskat
kallt i sverige, ja flytta här ifrån?
är ni utan arbete så sök nya arbeten,
ta vad som helst och sluta klaga!
Om ni tycker att konsum är för dyrt
ja men sluta handla där då?

Om ni anser att ni är placerade i ett fack,
ja men bryter er ur det facket då
och sluta klaga!
Det bästa är som sagt att göra något åt saken.

men nu är det jag som klagar över folk som klagar
istället, ber om ursäkt men det är något som irriterar mig.

Inga kommentarer: