tisdag 22 september 2009

Swedes vs immigrants

jag tänker på mordet på Linda Chen
som vi kan läsa om i vilken media vi än vänder oss till
och jag tänker på boken
"State Policies TowardsMuslim Minorities" som jag läser just nu
och inte kan jag hjälpa att det läggs ihop 2 + 2.

Jag tänker framför allt på ett stycke i boken som
handlar om Mordet på Fadime i januari 2002,
mordet som drog ner hela den muslimska befolkningen,
i media sa man att mordet berodde på att hon var muslim
och det är ungefär så media målar upp muslimer.
Så fort en muslim gör något så dras hela befolkningen med
och det låter just på det sättet " pga att X är muslim"

men för att nu återgå till Linda Chen mordet
så har jag inte läst någonstans " pga att han är kristen"
utan det står snarare att det är en förbaskat sjuk jävel
som gick ut och festade med polarna samma kväll han
skulle gift sig och det var mindre än en vecka efter
att hans blivande hustru var försvunnen.

Hur kommer det sig att man i vissa sammanhang
drar ner en hel grupp, 20 % ( 1, 5 miljarder människor)
av världens befolkning i ett dåd som utgörs av en eller 2 personer
medan man i andra sammanhang säger att dådet
berott på att denne personer är en sjuk människa?

vi kan ta vilka exepel som helst,
tonåringarna som kallt mördade en
annan tonåring i somras, drog man ner
alla tonåringar i "skiten" då?
Mordet på Engla, blev alla lastbilschaufförer skyldiga?

Inga kommentarer: