tisdag 1 september 2009

vila vad är det?

det har redan gått flera dagar av min semester
och jag undrar vart dom har tagit vägen?
Det var meningen att jag bara ska vila upp mig
och finna kraft men än har jag inte hunnit göra det.
Jag känner mig helt slut i både kropp och knopp,
och när ska jag hinna vila?

jag har en bok jag måste läsa, egentligen 2,
dessa ska lämnas och redovisas hos prästen senast på tisdag,
jag sitter i trädgården och försöker läsa men har dåligtsamvete
för att jag inte är inne och städar,
även om, jag insett att det är ingen idé att städa
förrän rebecca hämtat hem sina katter i morgon.
jag ska då iaf aldrig ha 3 katter, inte mer än en heller för den delen,
Selma lagerlöf är dessutom utekatt och så snart hon får
börja vara ute dygnet runt igen så kommer hon inte grisa ner så mycket
( hon har blivit könsmogen och ska steriliseras senare i september).

Det har varit en intressant upplevelse att ha rebeccas katter här i 3 veckor,
och jag är numera helt säker i min ståndpunkt, jag vill aldrig ha
långhåriga innekatter.

nej hurni nu är det dags att gå ut i trädgården
så jag hinner läsa klart en kristen människas frihet
innan J slutar arbetet om 3 timmar, kanske hinner jag
till och med börja med apostlajärningarna innan han kommer hem?

Inga kommentarer: