onsdag 30 september 2009

president obama till köpenhamn

barack obama kommer till Köpenhamn på Fredag
och lamslår hela köpenhamn, bla så stängs kastrup av
och Öresundsbron ska vara stängd på bästa pendlingstid
vilket betyder att mellan 07,30- 08,30 är Öresundsbron stängd
vilket i sin tur gör att om jag ska hinna till arbetet som börjar kl 09
och hinna över bron så måste jag och mina kollegor
åka med 06,42 tåget, senast´( och detta tåg kan man bara ta
om det garanterat kommer vara i tid eller mindre än 20 minuter sent
vilket i stort sätt är en omöjlighet nu när kaoset råder med ombyggnation
av tågspåren). vilket i sig resulterar i att jag
måste åka från Trelleborg kl 05,40, 1,5 timme tidigare än vanligt..
Det blir ju underbart när jag redan går upp 04,20 om dagarna för att
hinna med familjen innan jag ska ta 07,00 bussen.

men den pressansvariga på öresundsbron säger att tiderna kan
komma att ändras för öresundsbro stängniningen så för att vara
på säkra sidan så är det bäst om vi tar 06,02 tåget eller 06,22 tåget
menar man på jobbet, verkligen underbart!

Inga kommentarer: