tisdag 26 juli 2011

det är familjeparkering hallå!



Jag kan verkligen bli sur för mindre och jag önskar att jag kunde skylla på graviditetshormoner men det kan jag inte, blir lika sur varje gång jag ser det oavsett om jag är gravid eller inte.

Varför parkerar man på familjeparkering när man inte har någon familj? är man så fruktansvärt lat att man inte orkar gå ett 10 tal meter extra så man måste sno den stora familjeparkeringen? vilket gör att barnfamiljerna som ska konka ut vagnar och barn måste trängas på en liten parkeringsruta??!!!

Och jag vill inte ens nämna idioterna som parkerar på handikapp parkeringen utan att de är handikappade, låt mig inte ens starta den diskussionen.

Idag kvittade det mig att folk står på familjeparkeringen, min cykel skulle ju iaf inte stå där MEN iaf, rätt ska vara rätt och gisses vad jag kommer svära när jag kommer och ska parkera på en familjeparkering om bara några månader och den är upptagen av en bil som innehåller en enda människa! usch jag kan verkligen bli sur för mindre, det är inte bra. Min cykel och jag ställde oss iaf på en vanlig cykelparkering idag!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Jag håller med dig... Man blir galen...oftast är det dock stora suv som står på familjepsrk för de som har dessa är så dåliga på att parkera att de inte kan klämma in sina vräk ilar på en vanlig ruta...

Anna sa...

Här är en till som håller med. Hittills har jag dock försökt att åka och handla ensam, utan M. Hon har fått stanna hemma med sin pappa. Men nu får hon följa med allt oftare och då är familjeparkeringarna suveräna (när vi nu hittar någon ledig...)

ika sa...

jo men precis. Igår var jag på ÖB och familjeparkeringarna är precis vid dörren, en vovlo V70 ställde sig på den vänstra och ut hoppade en en medelålders dam..och på den högra var det en ja inte vet jag en mitchubichi kanske, en grön halvstor bil, ingen kombi och i den satt en gammal gubbe..så bilden jag har på en smart parkerad på en familjeparkering var bara en jag hittade på nätet
latmaskar är dom iaf som gör så här