torsdag 14 juli 2011

Nej jag vill inte öppna julklappen före julafton!

I morse var jag hos distriktssköterskan på min vårdcentral och tog blodtryck, har haft en känsla om att jag fått högt blodtryck men det var lika lågt och fint som vanligt så det var skönt det, detta trots att jag cyklade i motvind till vårdcentralen om det nu har någon betydelse.

ja nu känns det som det börjar gå fort, tycker att magen blir större för varje dag och jag läste någonstans att magen växer nu 1 cm i veckan men jag skulle tro att det snarare är 1 cm om dagen! Fick höra idag från distriksköterskan att hennes yngsta dotter vägde 5 kilo vid födseln, hm kanske har jag köpt för små kläder till bäbis? skulle det komma ut en 5 kilos klump så kommer den ju knappast att kunna ha stl 50 i kläder.

Jag får hela tiden frågor om vi ska ta reda på barnets kön och mitt ständiga svar är nej. Vi har bestämt att vi vill få reda på det vid ankomstdagen den 26 november och inte tidigare. För mig blir det som att öppna julklappen före julafton och visst är det roligt det också men julafton blir aldrig samma sak om du vet vad du redan har fått i julklapp? Det spelar ingen roll för mig om bäbis är en kille eller tjej, bara det är en människa och inte en alien så är jag mer än nöjd. Dessutom så behöver vi bara måla om barnkammaren i nya lägenheten om det är en kille för de som bott där innan oss har redan en rosa barnkammare.

Så kort sagt vi ska göra det som är ovanligt nuförtiden, vi ska inte ta reda på om bäbis är en kille eller tjej. Det blir en överraskning om ca 135 dagar.

4 kommentarer:

Josefin sa...

Hej! Vad roligt att läsa om din graviditet!!! Vad roligt att du ska bli mamma!!! Jobbigt nu på sommaren när man är mycket i farten och kroppen inte riktigt orkar... Skönt att vara som störst i höstmörkret då man kalla fall bara vill krypa upp i soffan och mysa... Vi tog inte reda på könet när vi väntade Alice och det var ju jättespännande.. Med Isac så visste vi ju och det var mysigt att vänta just på honom med... Om det blir någon mer så ska vi inte kolla... sköt om dig! Kram

ika sa...

Hej!

Tack så mycket, jag ser verkligen fram emot det och jag är glad att jag inte är höggravid nu under sommaren, tycker det är jobbigt i värmen som det är.

Det är nog spännande och kul hur man än gör ang att ta reda på könet tror jag och hade det varit andra eller tredje barnet kanske jag hade tänkt annorlunda men just nu känns det bara så bra att behålla mystiken :D kram

Anna sa...

Håller fullständigt med, det är roligare att inte veta. För mig var det värsta sporren under förlossningen, att snart, snart skulle vi få svaret på frågan kille eller tjej. Det spelar ju verkligen ingen roll. Det är ju barnet man längtar efter, inte könet ;)

ika sa...

Anna: jag verkar inte kunna lämna kommenterarer på din blogg, någon mer som sagt något om det?