måndag 18 juli 2011

Produktiva söndag och egen kräftskiva



I går hade jag en väldigt produktiv dag och det kan jag egentligen bara tacka regnet för.

Började dagen med att gå på gudstjänsten och börja planera inför min egen Gudstjänsthelg som är helgen efter att vi kommer hem från Serbien, fixade stolpar till predikan och psalmerna till både lördagens och söndagens gudstjänster, det kändes bra. Hursom så fortsatte dagen med att flyttpacka och resultetet blev att allt som inte används i köket är nedpackat, efter det tränade jag lydnad med hundarna, tittade på Tennisfinalen, Gjorde ett supporter hundtäcke till Edith Piaff, var runt halva stan och letade efter kräftor. Hade kräftskiva här hemma, vi köpte 2 lådor, jag åt en och en halv själv (!!) (skyller allt på bäbis naturligtvis). Avslutade dagen med att sticka en liten bäbismössa samtidigt som vi tittade på damfotbollens VM final.


I dag åker vi till Åhus och tittar på när S och hans lag spelar deras första speldag på Åhus Beachhandbolls festival. Medans Elvis Presley och Jack Daniels ska vara hos grannarna så får Edith Piaff följa med.

Inga kommentarer: