lördag 23 juli 2011

uppror

I förrigår så försvann min vänninnas 15 åriga son helt spårlöst. han gick hemifrån utan att ha lov till det och sedan fick de inte tag på honom, igår hjälpte jag till att leta och vid lunchtid ungefär så hittade man honom, usch så oroliga alla ha varit framför allt hans föräldrar. Otäckt när de försvinner så där och A fick återigen lära sig vilken underbar son han har i S. S har aldrig druckit, festast eller gjort något annat dumt och förförsig att göra liknande uppror mot sina föräldrar/oss skulle han aldrig kunna göra, så jag har otroligt svårt att föreställa mig hur det måste kännas när man har en sådan opålitlig son som gör så, men jag har förstått och att rädslan måste vara utanför denna värld. Jag kan bara jämföra med rädslan när min äldsta hund sprang bort vilken panik jag kände. Att ens barn förvinner måste ju vara 125 gånger värre.

Nåja lördag morgon och jag ska snart bege mig ut i regnet, det som får mig på gott humör är att veta att nästa lördag då ska vi bege oss ut i solen och värmen i Serbien efter frukost, lite skillnad. Snart víll man göra samma uppror mot den svenska sommaren som min väns tonårsson gjorde mot henne:

INSTALLERAR SVENSK SOMMAR
██░░░░░░░░░░░░░░22%KLART
Installationen misslyckades. fel 404 : Årstiden ej hittad. Årstiden du letar efter har kanske blivit flyttad, bytt namn, eller är tillfälligt upptagen. Var vänlig försök igen...

Inga kommentarer: