fredag 9 december 2011

Egen tid!

Wohoo! Klockan är 9,30 och jag har haft egen tid sedan kl 07,30 då lilla B somnade om igen. Under den här tiden har jag hunnit gå morgonpromenaden med hundarna (första gången sedan hemkomsten), jag har diskat (första gången sedan hemkomsten) och jag har duschat ( INTE första gången sedan hemkomsten!) , B och hennes pappa sover fortfarande i sängen så jag verkar hinna med ett blogginlägg och svara på lite mail också innan det är dags för amning igen. kanske till och med hinner gå in på facebook för första gången på en vecka?

Första BVC besöket klarades av i tisdags eftermiddag, hon hade gått upp till över 4 kilo igen så det var jätte bra, pigg och glad och tidigt utvecklad sa BVC sköterskan, det sa de ju redan på BB och appropå BB så var vi där i tisdags förmiddag för samtal hos BM Karen, vi gick igenom förlossningen och ska göra det igen i mitten av januari, då även med läkaren som var med på förlossningen samt BM student Cecilia som var med hela tiden men veckan innan vi ska träffa dem ska vi träffa Kuratorn på BB igen. Jag ska skriva ihop förlossningsberättelsen åt er.

I onsdags förmiddag var A tvungen att jobba några timmar så då passade lilla B och jag på att besöka Babycafé i församlingshemmet, lilla B tangerade rekordet i yngsta deltagaren då hon var 11,5 dygn gammal den morgonen, jag hade tyvärr räknat fel, hade hoppats på att hon skulle ta över rekordet men hon ska ju gå lucia tåg i kyrkan på söndag endast 15,5 dygn gammal så då slår hon rekord, yeees...(skämt och sido alltså)

B´s pappa har varit hemma hela den här veckan förutom i onsdags förmiddag och det har varit tryggt och bra, men from måndag är jag själv med den lilla prinsessan och de 3 hundarna men det kommer nog att gå bra det också.

Visste inte riktigt vad jag skulle döpa om bloggen till så för tillfället får den heta lilla prinsessan B och jag, kommer säkert på något bättre så småning om.

Inga kommentarer: