söndag 11 december 2011

Luciatåg o arbete

I dag var det Luciatåg på familjemässan som stod på schemat. lilla B var tomte och därmed yngsta deltagaren i tåget. hon skötte sig jätte bra men sången den fick mamman stå för då hon valde att sova under hela mässan.

Jag skickade hem lilla B och hennes pappa direkt efter Gudstjänsten medan jag själv gick in med mina konfirmander i församlingshemmet och hade undervisning om dopet i 2 timmar innan jag själv kunde göra familjen sällskap i hemmet på väster. B hade saknat mig när jag var borta visde det sig för även om pappa gav henne 90 (!) ml ersättning + urpumpad mjölk så var hon fortfarande sugen på mamma mjölk direkt när jag kom innan fördörren så det var bara till att sätta sig att amma. Sötaste B det var jobbigt att vara utan henne i dag i så många timmar (2,5) samtidigt som det var jätte skönt att vara tillbaka på jobbet. Nästa helg tjänstgör jag både lördagen och söndagen dvs jag har gudstjänterna hela helgen + konfirmander på söndagen, så den här veckan ska jag både skriva predikningar + förbereda konfirmandträffen + att jag är helt själv hemma med lilla B och hundarna...men det kommer gå super, pappa är ju hemma på kvällarna ....

Nej nu ska vi ta och packa in oss i bilen och ett besök på Icamaxi står på schemat

Inga kommentarer: