onsdag 28 december 2011

Min idol är min storasyster!





Åh vad min beundran till min storasyster har stigit enormt sedan jag fick barn själv. Jag har alltid haft min storasyster som en av mina största idoler men på något sätt så beundrar jag henne mer nu när jag fått barn själv. Hur hinner hon med allt? Nu har hon visserligen inga spädbarn längre eller inväntar en operation eftersom hon fortfarande är trasig efter förlossningen MEN hon är 4 barns mamma med ett heltidsjobb där hon gör raket karriär + barnens aktiviteter och ändå hinner hon med både en sångkarriär, sin egen träning 7 dagar i veckan + att hon är bodystep tränare och gu vet allt, hennes dygn måste vara 38 timmar har jag räknat ut.


Jag gör dock mitt bästa för att hinna med i hennes fotspår, speciellt idag för jag har så fruktansvärt ont och mina värktabletter hjälper ju inte längre så istället för att sitta still så tog jag och möblerade om medan B sov. Garderoben som B hade i sitt rum har jag släpat in i vårt sovrum och så flyttade jag ut byrån som A hade sina kläder i och där byrån stod ställde jag en av bokhyllorna, ska inte tala om hur jag mår nu när jag har gjort detta som jag absolut inte skulle ha gjort själv, fick dock hjälp sista biten med bokhyllan av vår tonårsson som precis kom hem efter handbollsturneringen.


jaja detta inlägget skulle ju inte handla om mig utan om min storasyster som jag beundrar. Om jag ens hinner med en tredjedel av det hon gör när jag blivit läkt efter förlossningen så kommer jag att tycka att jag är ambitiös. Folk tycker liksom att jag är duktig på att planera min vardag och undrar hur jsg hinner med allt, det är inget emot den superkvinna jag har till stotasyster ska jag tala om för er

2 kommentarer:

Anna sa...

Hon är verkligen superduktig din syster. Det är inte bättre än att jag önskar att jag hade en gnutta av hennes energi åtminstone en dag i veckan ;)

Storasyster sa...

Men älskade lillasyster! Den största förändringen sker när man får barn nr 1... sen blir det en chock vid barn nr 2; "Hur fan ska jag hinna med TVÅ barn??!" Men sen rullar det bara på, liksom! Du kommer att bli en underbar mamma och så småningom kommer även du få lite rutin och inte tycka att det är så konstigt att klämma in lite allt möjligt på 24 timmar. Puss på dig och Gott Nytt ÅR på hela familjen!!!