onsdag 28 december 2011

Rotera rummet



Medan B fortfarande ligger och sover (bilden är tagen från ett annat tillfälle) så ska jag passa på att möblera om i hennes rum , garderoben ska jag släpa ut under dagen in i till vårt sovrum istället som en överraskning till A och sen ska jag rotera nästan hela rummet så gungstolen får bättre plats tänkte jag.. det ska jag försöka hinna med idag samt börja ta sovrummet, allt för att slippa tänka på smärtan och morgondagen.


Jo imorgon är det då dags för ett besök till bäckenbottencentrum i Malmö, jag är nervös och vi nöjer oss med det. jag kan iaf inte med ord beskriva hur denna smärta känns och hur det känns att inte kunna lägga förlossningen bakom sig och njuta av spädbarnstiden.


Jag har förresten installerat barnvakten jag fick låna av min lillasyster, den fungerar mycket bra och jag slipper springa till sovrummet varannan minut för att se om hon fortfarande sover, vaknar hon till så hör jag det klart och tydligt så jag kan slappna av på ett annat sätt och göra andra grejor.


och appropå andra grejor, dags att skynda på lite, om ca 30 minuter kommer hon att vakna om hon följer sitt ordinarie schema

1 kommentar:

Anna sa...

Kanske inte världens bästa idé att flytta runt allting själv när du redan har så ont? Fast ibland så gör man sånt man vet att man inte borde för att det känns bra för stunden. Håller i alla fall tummarna för dig under morgondagen! Hoppas du får din operation före nyår! Kram