lördag 3 december 2011

Välkommen lilla Ingrid-Birgitta










Åh en vecka går så snabbt. Jag kommer att uppdatera bloggen och jag ska skriva min förlossningberättelse så snart jag orkar.


Fredag 25 november kl 22.30 föddes min "lilla" prinsessa, Ingrid-Birgitta kom till världen 55 cm lång och 4055 g muskler.


Min älskade Birgitta (som vi säger till vardags) har på det översta kortet på sig en klänning som hon fått av sin 2 åriga kusin Emilija, min lillasyster sa att Emilija hade valt denna helt själv och lilla B älskar den!


Kortet med fotbollsbodyn togs på sjukhuset i onsdags efter att hon varit igenom veterinärbesikningen höll jag på att säga, menar läkarundersökningen så klart. Det var sedan i onsdags på kvällen som vi åkte hem från BB.



Min förlossningsberättelse kommer i ett senare inlägg.


Vi kom hem sent i onsdags kväll och börjar så smått komma in i en vardag. I måndags kom min mamma ner från Sala och bodde först hos mig i några dagar på BB så Min man kunde jobba och sedan har mamma bott kvar hos oss till i dag vilket har varit underbart, både för mig och för B som fått ha sin mormor här.

Titta här (bebis nummer 2 i listan till höger)




1 kommentar:

Anna sa...

Grattis igen! Hon är bedårande söt lilla B och i den rosa klänningen ser hon ut som en liten pralin! Man vill inget annat än äta upp henne!

Hoppas det funkar med mat och sova och sånt.

Visst är det galet att de redan är en vecka gamla!?