lördag 17 december 2011

Konsentrations svårigheter

Så här på sena lördagkvällen måste jag verkligen sitta och göra det sista inför morgondagens gudstjänst, jag är inte alls nöjd med min predikan och känner att jag kanske har svajat iväg lite mycket åt Maria bebådelsedag istället för att hålla mig till fjärde advent och infliken att Maria är herrens Moder, så här på första årgången som vi är så är det lätt att man svajar iväg åt det först nämda och det är ett fack jag absolut inte vill hamna i så jag har bestämt att jag måste ändra på en del saker i predikan inför morgondagens gudstjänst....

...MEN vad gör jag då? jo jag sitter och beundrar min dotter istället och lägger upp videos på bloggen och skriver blogginlägg och allt vad det är medan pappan har lilla B, bad honom till och med att ge lite ersättning nu när jag hörde att hon skrek efter mat, allt för att jag ska kunna ändra i min predikan som jag inte alls gör för tillfället, men också för att jag ska få en chans att hinna pumpa ur mjölk till imorgon då B ska vara hemma med hennes pappa medan jag är i kyrkan och håller gudstjänst samt har julavslutning med mina konfirmander... 5 timmar ska de vara själva hemma i morgon.. hur ska det gå? Prima som vanligt antar jag...

nej skärpning Erika! sätt igång och jobba så du får någon timmes sömn inatt sen innan lilla B vaknar och ska ha mat och innan du ska iväg och jobba......

dagens korta och inför söndagen gudstjänst på Norra kapellet gick förresten strålande bra..

Inga kommentarer: