lördag 17 december 2011

Underbara Anders Ekborg konserten!

När afficherna kom till församlingshemmet om att Anders Ekborg skulle sjunga i vår, VÅR, kyrka blev både jag och Flisan överlyckliga och vi stod länge och drägglade över dessa affischer, att jag sedan var höggravid vid det tillfället spelade ingen roll!



Hursom när jag låg på BB bestämde jag och Flisan att hon skulle fixa biljetter åt oss till den 14 december i st nicolai kyrka och se en av våra stora idoler, vi spidde planer om hur vi skulle sitta längst fram och försökte dessutom få vår kyrkohede att smussla in oss tidigare så vi kunde få en pratstund med denna fantastiska människa, tyvärr gick inte det då min chef själv inte skulle närvara på konserten utan valde vår personalfest framför, hur kan man välja det före denna fantastiska artist???



Hursom jag lämnade B hemma hos sin pappa och åkte ner till stan, gick på restaurang och åt med flisan först och snackade lite skit och vi la upp en plan för kvällen. Vi gick till kyrkan så vi var där 15 minuter innan insläppet, det skulle inte bli fullsatt trodde vi och tänkte att trelleborgarna är så tråkiga så det räcker med att vi är där 15 minuter innan så står vi först i kö... haha där fick vi.. när vi kom ringlade sig kön runt kyrkan och vi trodde att vi skulle få sitta allra längst bak...



...MEN när vi kom in så hade ingen satt sig på stolarna längst fram så gissa vilka som satt 2 meter från scen och fick sin dröm i uppfyllelse? perfekt dräggelavstånd, helt perfekt, vi var så lyckliga!



Nu då till själva konserten, vi rös och tårarna rann så vackert det var. Helt fantastiskt och en perfekt kväll bestående av 2 texter som denna fantasiska människa läste, humor och klassisk julmusik... WOW!



Det var bara en stor nackdel med hela kvällen och det var att 1,5 timme gick alldeles för fort- Men jag fick min autograf, jag fick sitta längst fram och se en av mina största idoler sjunga, jag fick rysningar i hela kroppen och tårarna rann under vissa låtar.. tack för en underbar kväll i onsdags....


..Det bästa av allt som slår allt i världen, det är att få komma hem till sin 3 veckors gamla bebis och bara gosa, inget slår det.



Inga kommentarer: