söndag 15 januari 2012

Är pappan barnvakten?

Jag är med i en föräldragrupp på internet, vi har den dels på ett föräldraforum men sedan även startat den på facebook, en sluten sådan. Bjöd in min bloggvän A också, jag trivs väldigt bra i den här gruppen och det förs intressanta diskussioner varje dag.

Hursom så diskuterades det om när det är okey att lämna iväg bebisen till barnvakt första gången och då var det en mamma som skrev att hon hade lämnat bebisen ensam med pappan för första gången i går (barnen i den här gruppen är 2 månader) och då tänkte jag att om det räknas att lämna iväg bebisen till barnvakt när man lämnar bebisen med pappan så, ja då var B bara 5 minuter gammal när hon lämnades med pappan första gången och då var hon dessutom ensam med honom 3 dagar i sträck...i övrigt har jag då barnvakt varje dag till B eftersom jag brukar sköta morgon och kvällspromenaderna med hundarna utan B och hon blir hemma med pappan.

Och jag skulle vilja påstå att pappan inte ska ses som en barnvakt och därför är det inte samma sak, iaf inte i mina ögon, att lämna iväg bebisen till en barnvakt och lämna bebisen i pappans händer.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tack för inbjudan till FB-gruppen!

Jag håller fullständigt med dig - Pappan kan inte vara barnvakt, såvida inte jag är det också! Pappan är pappa och inget annat. Det är knappt så jag ser mina föräldrar som barnvakt eftersom M och F träffar dem i princip varje dag.

ika sa...

varsegod till FB gruppen :D

åh va skönt att du håller med då är jag inte ensam om att tycka att pappan är lika lite barnvakt till barnet som jag själv är..