tisdag 10 januari 2012

Salahelgen













I fredagskväll kom vi till Sala, mammas sambo hade gjort i ordning en god Älgamiddag till oss, smaskens. I lördags var det sedan det obligatoriska "gå på stan och träffa alla man känner besöket", jag hade hoppats på att stöta på Josefin som också var på besök i Sala men såg bara hennes sambo och hennes mammas sambo och ledsen blev jag. Hursom alltid när man är i Sala så är det ett måste, måste att besöka Linneskåpet som är "one of the kind" och där inne hittade vi nya sängkläder till Birgitta, min man sa att vi behöver inte köpa de här , de finns även hemma i Trelleborg, jag satt en hundralapp på att de inte finns här och det ska bli intressant och se i eftermiddag när vi går bort till vår lokala tygaffär och se vem som vinner vadet.




Ja åter till Salahelgen, efter några timmars shopping i Sala centrum som resulterade i en ny jacka till mig, sängkläder till Birgitta och lite dublolego till kusin Emilija så gick vi tillbaka hem till mamma och jag pyltade på Birgitta med lite mer kläder och så åkte vi iväg till Stallet, min lillasyster skulle rida och medan vi var där i ett par timmar så passade karlarna på att åka på sightseeing till gruvan och månsols, även de 2 obligatoriska måsten varje gång man är "hem" till Sala. På kvällen blev det kusinmys och tacokväll.




Så blev det snabbt söndag och i dag skulle vi då till Västerås och träffa min pappa mer om det besöket i ett eget inlägg, efter pappabesöket åkte vi till Heby för att träffa min lillasysters svärföräldrar, de vi bodde hos när vi var i Serbien i somras och även denna dag bara for iväg. Måndagen kom och vi satte oss på tåget där vi träffade på en kvinna som vägrade att flytta på sig från våra platser trots att konduktören sa åt henne, när jag sedan tog fram amningskudden och började amma Birgitta på sätet mitt emot där jag var tvungen att sitta, så sa hon i protest "jag flyttar mig väl till min egen plats då så kan ni fortsätta att bre ut er. jag ska skriva en insändare om det här", en insändare om vadå frågade jag, att jag måste amma på platsen som egentligen inte är min för att du vägrar att flytta på dig från den platsen som jag bokat och betalat 200 kr extra för?", överklasskvinnan gick bara (hon reste tydligen mellan stockholm och skanör)






















Inga kommentarer: