tisdag 17 januari 2012

Min fantastiska dotter


Min söta och helt fantastiska dotter, vad skulle jag göra utan dig? Hur skulle jag få dagarna att gå och hur skulle jag orka om du inte hade varit så himla fantasisk och underbar på alla sätt och vis?

B har varit helt fantastisk underbar idag utöver det vanliga. Vi gick hemifrån kl 07,50 imorse för att ta bussen ner till kyrkan, under morgongudstjänsten låg hon och sov mest hela tiden, hon vaknade till en liten stund men sa inte ett ljud, vi gick in till församlingshemmet för morgonfika "med gänget" och hon "hängde" lite hos AM medan jag fikade, hon somnade i AM´s knä, efter en timme hoppade vi på bussen och åkte bort till icamaxi, hon sov och var vaken om vartannat men gnällde inte en enda gång trots att klockan började närma sig många timmar hemifrån, hon somnade påvägen hem från Maxi så jag skyndade mig att göra iordning hundarna medan hon sov och så gick vi en längre tur med dem, 40 minuter senare kom vi in och jag fick ta av hundarna i lugn och ro och packa upp varorna medan hon snällt väntade, sen var det som om hon kände det på sig att nu ställer mamma in sista varan i kylen och då talade hon minsann om för mig att nu vill jag ha mat...

Sen när hon hade ätit lite mat och vi hade myst i soffan (framför hem till gården) i en timme så la jag henne i hennes spjälsäng och för första gången någonsin somnade hon i den och det hände inte bara engång idag utan hela 3 (!) gånger, jag blir tårögd vad tiden går snabbt, det känns genast som hundra år sedan hon var beroende av att somna i min famn, nu kan hon helt plötsligt nöjt somna i sin spjälsäng, så fort tiden går....men det är klart hon är stor tjej nu..7, 5 vecka...

Inga kommentarer: