måndag 2 januari 2012

Livets alla vändningar

År 2012 har börjat och det började mindre bra för mina bästa, bästa grannar, fy vad jag grät när K berättade, "för oss började 2012 mindre bra, Y´s bror dog när han gick hem från oss i natt". Y´s bror hade jag aldrig träffat men det kändes som att jag kände honom, han har nämligen samma sjukdom som min biologiska far nämligen KOL. Sedan jag fick kontakt med min far igen i somras så sa vi att vi måste åka upp så snart som möjligt eftersom jag visste att han är allvarligt sjuk i KOL, när jag pratade med min far på julafton så önskade han att jag och B kom upp så snart som möjligt, jag hörde ju på honom att han blivit sämre på bara de få veckorna som gått sedan jag talade med honom sist..

..vi hade preliminärbokat att åka upp till sala och västerås nu på fredag och när jag sedan på nyårsdagen fick reda på vad som hände med Y´s bror som avled så hastigt i KOL så blev det bestämt till 100%, på fredag åker vi upp till sala/västerås, talade med min far om det och han blev glad.

Tänk vad livet kan ta sådana drastiska och snabba vändningar, den ena stunden skålar man in det nya året, 15 minuter senare har man vandrat vidare till himlen....helt plötsligt längtar jag efter min far som jag inte pratat ordentligt med sedan 1997.

1 kommentar:

Anna sa...

vad skönt att ni bestämt er för att ses!
(och välkomna till Vässan, vi har för närvarande supertrist väder, men hoppas det blir bättre under veckan)