söndag 22 januari 2012

Mjölkproduktion




Detta inlägget ska, precis som rubriken säger, innehålla en text och lite tankar om mjölkproduktion, min mjölkproduktion och ni som inte är intresserade av att veta om den kan sluta läsa nu.


Jo min mjölkproduktion är väldigt riklig och jag har mjölk så det räcker och blir över, har ärvt detta av min storasyster fick jag höra. B brukar äta vid 23 på kvällarna och sedan äter hon inte förrän tidigast kl 06 igen och då brukar hon inte äta så mycket så jag måste pumpa ur då, helst ska jag göra detta innan hon börjar äta för det bokstavligen sprutar och blir överflöd i hennes mage annars, hursom så brukar det då blir så att vid 06,15 varje morgon måste jag pumpa ur och det handlar om mellan 250-300 ml som jag får ur. När hon sedan ätit en liten sväng så måste jag pumpa ur igen för det är fortfarande väldigt mycket mjölk men eftersom jag inte orkar så mycket mer med handpumpen så blir det "bara" mellan 60-70 ml till och när jag sedan gjort det så vill hon äta igen någonstans mellan 07,30-09,00 och då äter hon väldigt mycket.


Men nu är det så här att igår kväll så åt min flicka vid 23 som vanligt men kl 23.30 så var det så mycket kvar, det var bokstavligen en fontän från mig så jag var tvungen att pumpa ur för hon var mätt men det var mycket mat kvar men eftersom jag var så trött så orkade jag inte pumpa så mycket så det blev 75 ml att frysa in, hade jag haft en elektrisk pump så ja då hade det nog kommit mer än 300 tror jag.


Iaf jag har en Philip Avent som jag fått låna av min lillasyster, fungerar riktigt bra men jag måste ha en elektrisk också speciellt då den vänstra produktionen är lite trögare och behöver mer kraft och stimulans för att töma baljan eller kranen så att säga, för att inte prata klarspråk. baljan/kranen behöver mer aktivitet för som det är nu har jag inte tillräcklig ork för att driva den manuellt vilket gör att baljan/kranen är överfull men det är stopp i tippen.


Så kort sagt: mjölkproduktionen är i överflöd men den vänstra baljan/kranen skulle behöva drivas elektroniskt då det lätt blir stopp i den kranen så dagens aktivitet förutom att köpa blöjor, ny dammsugare till hemmet och gå och se bonussonen spela handbollsmatch, är att hitta en elektrisk pump till mjölkproduktionen.

1 kommentar:

Anonym sa...

kolla om inte ditt BB kan låna ut en. Det gjorde mitt när jag behövde en. Annars kan de säga var du kan hyra.
biggan