måndag 30 januari 2012

Hon är ju så liten trots allt

När 9 veckors bebisen är väldigt, väldigt förkyld då blir man påmind om hur liten hon faktiskt är. hon är väldigt trött och kinkig men också väldigt pigg och glad mellan varven och en sådan stund hade hon naturligtvis när vi var på BVC idag, det var ju jätte skoj att ligga på vågen och väga sig och det var ju jätte skoj att ligga på skötbordet och som hon kunde skratta när bvc sköterskan pratade med henne, "oj är du så förkyld" var av B svarar med ett jollrande och ett jätte skratt. Men efter den kvarten så har hon sovit nästan hela dagen oh när hon har varit vaken har hon varit jätte ledsen, förutom när storebror S kom hem från skolan, då förvandlades hon till sitt vanliga pigga jag igen men det höll i sig i 10 minuter...

..matade vid 16 tiden strax därefter så hade vi en kräkfontän i barnrummet, jag såg den inte men kände den på min rygg och såg kräkdammen på golvet som blev resultatet, nu sover flickebarnet igen och jag har torkat bort resultatet, väntar på att mannen ska komma hem så jag kan ta ut hundarna.

När jag torkade kräkdammen på golvet så kände jag att nu vet jag hur det är att vara kvinna på riktigt, eller ja iaf en mamma. och appropå att vara mamma, ikväll börjar familjen annorlunda på Tv, MÅSTE ses!

2 kommentarer:

Anna sa...

Stackars B, hoppas hon kryar på sig snart! Det finns inget värre än när de små är sjuka, det gör verkligen ont i mammahjärtat!

ika sa...

Usch ja det gör ju det, men hon är mycket gladare än "hon borde vara", men hon sover mycket och då hon mest gråter förtvivlat det är när hon kräks så det verkar vara det hon stör sig mest på så att säga

..sen tror jag hon skällde ut sig själv i spegeln innan, hon var så arg på B som var i spegelen hahaha