tisdag 24 januari 2012

Planera dop

Vi är precis som många andra småbarns föräldrar just nu uppe i dop planeringen, av olika anledningar så kommer det inte att bli dop förrän i maj och jag korsar fingrarna att B kan ha dopklänningen som gått i arv på hennes pappas sida även då. Hursom så ska vi skicka ut inbjudningarna den här veckan, det kommer bli fint och jag ser fram emot det, jag tror dessutom att min önskan om att min storasyster ska sjunga kommer att gå i uppfyllelse..
och "alla" som vi ville skulle bli B´s faddrar (och gudföräldrar som jag föredrar fortfarande) tyckte att det skulle bli en ära att bli fadder till henne, otroligt roligt. Vi har valt 4 st. Det är en del som ska fixas och planeras men nu är kyrkan bokad och prästerna (vi kommer ha 2 tjänstgörande präster på plats) är bokade, musikerna är bokade och ja nu ska vi skicka ut inbjudningarna den här veckan vilket är viktigast så Salafolket kan planera in att de ska komma ner då i maj...

blir lite kort inlägg om dopet för B vaknade precis i spjälsängen här bredvid och måste byta blöja... återkommer



1 kommentar:

Anna sa...

Vårt dop blir också i maj, men jag har inte kommit så långt som till inbjudningar än. Gudföräldrar har vi bestämt, men inte tillfrågat. Tvivlar dock på att de tackar nej. Kyrkan och lokal till dopkaffe bokad. Så för tillfället funderar jag på vilken sång jag ska sjunga. Vilken sång ska K sjunga för B?