söndag 26 september 2010

Det blir inte alltid som man hade tänkt sig

Helgen har inte riktigt blivit som jag hade tänkt mig. Jag hade sett fram emot en helg där jag bara kunde njuta av utflykten med hundarna och även sitta och läsa en bra bok i min gungstol men så blev det naturligtvis inte.

I går kom vi inte till Kivik förrän närmare klockan 13.15 och jag missade i stort sätt hela Nanne konserten, hörde ett få tal låtar därifrån bilen parkerades. och det var grymt mycket folk inne på äppelmarknaden, nästan lite jobbigt och jag tyckte inte alls att det var lika trevligt som förra året, skulle varit hemma i Trelleborg och gått på skördefesten istället.



Hundarna var naturligtvis med och dom fick sitta i sin vagn inne på marknadsområdet där det var flera 10 000tals människor kändes det som och det var det troligen också, lika bäst tänkte jag och fick blandade kommenterer om det, och allt från " man ska inte ha hund om man inte vill låta dom gå på marken" till " åh va snällt mot hundarna, nu får dom vara med men endå vara för sig själva", hundarna gick naturligtvis där det inte var fullt så kaotiskt som vid marknadstånden och scenen.



I natt hade jag en väldigt intressant dröm och när klockan ringde klockan 06.30 så ville jag inte alls gå upp utan jag ville se hur den forstsatte att utvecklas. Önskade nästan att drömen hade varit verklighet, så dum man kan vara. Jag snosade alarmet 2 gånger men vad hjälpte det? jag fick iaf inte leva kvar i den drömen jag hade i natt och jag fick inte veta vad som hände sen.



De senaste 2 timmarna nu på morgonen har jag städat och klockan 11.30 så ska jag cykla bort till fågelbäck och se när min vän Maries son Rami spelar handbollsmatch, ser verkligen fram emot det och i eftermiddag ska jag själv träna hade jag tänkt och ska ha Elvis med mig som sällskap idag tror jag närmare bestämt, ska även gå bort till hundarnas "farmor" också och lämna hundmat så hon har mat där för den här månaden. Förhoppningsvis hinner jag sedan sätta mig ner och läsa min bok i gungstolen ett par timmar innan det är dags att gå och lägga sig. Läser en väldigt intressant bok för tillfället som heter " the original story, God, Israel and the World".


I bland blir det inte alltid som man hade tänkt sig, man har drömar och man har mål och det jag har märkt är att om man inte når målet från den ena vägen så får man hitta andra vägar för att nå fram till målet MEN ibland kanske man bara måste ge upp det där målet och den där drömmen och hitta ett annat mål och en annan dröm? Kanske är inte alltid det man trott var det som var meningen? Kanske ska man bara acceptera att det är så här det är och ibland kanske gräset är grönare på andra sidan oavsett vilket sammanhang man pratar om? Åh andra sidan kanske man ibland måste kämpa lite extra för att nå målet man haft i några år? Frågan är bara vad man måste offra på vägen och om det i slutändan verkligen är värt allt slit? Man måste våga testa och man måste våga satsa annars lär man sig inget och man vet heller inte om man kan uppnå sitt mål och sin dröm. Men det blir inte alltid som man hade tänkt sig.

Nej nu ska jag väcka mina hundar och gå ut på en morgonpromenad med dom. Kanske hinner jag sätta mig och läsa en stund innan jag ska cykla bort till Fågelbäck

Inga kommentarer: