måndag 27 september 2010

Min måndagmorgon


Medan hundarna ligger och sover går jag upp i ottan, 04.15 närmare bestämt, för att göra mig i ordning till jobbet. En dusch, påklädning, packning och 45 minuters hund promenad senare så sitter jag på bussen som går 6.35 från trelleborg övre. Vid stavstensvägen är det vägarbete som bildar kö och jag inser klockan 06.50 att jag inte hinner med 07.22 tåget från malmö och troligen inte 07.42 tåget heller och det känns helt plötsligt väldigt rogivande att jobba i köpenhamn. Vill bara säga att det är inte ett dugg stressande att sitta på en stilla stående buss och veta att det hade gått snabbare att cykla 4 mil till malmö. Nu lär jag bli minst 30 minuter sen till jobbet, en måndag morgon när det är som mest att göra på hela veckan. Underbart! Det räcker alltså inte att åka hemifrån 2 timmar innan jag börjar.

Nåja det positiva är ju att bussresan som ofrivilligt blivit förlängd ger extra tid till att blogga, läsa och inse att jag måste klippa mig. Mitt nuförtiden långa hår är lite slitet, schletet som dom säger i trelleborg, så idag ska jag ringa min vän Hans i Vellinge och fråga om han kan klippa mig i veckan, eller bara toppa för jag vill ha kvar längden nu när det äntligen blivit långt igen.

I TA ( Trelleborgs allehanda) är det idag en bild på en gammal hästkompis till mig, vi var lagkamrater Malin Trollnäs och jag. Hon har tävlat på sydslättens nationella hopp tävlingar i helgen som jag missat att det var, trodde det var nästa helg, nåja.

Måndag hela veckan? Det ska bli intressant att se när jag kommer fram till jobb.

Inga kommentarer: