söndag 12 september 2010

Reultat Sofiero internationella utställning

Det blev en lång, lång dag i Sofiero igår. Gick upp klockan 03.30 och sen gick bussen 05.45 och klockan 20 var jag och Emilia hemma.

resultat?

Jag och Eddie blev bästa öppenklass hane med finfin Kritik.
och Maya och jag blev 3dje bästa juniortik med fin och sanningsenlig kritik.
jag är verkligen super nöjd över resultaten i Kinesringen och för Emmas skull som har så fina hundar, hon tackade mig för att jag tog dom på utställningen när hon fick förhinder men det är jag som ska tacka som fick låna hennes fina hundar.

Emilia debuterade Juniorhandlingen och hon hade Elvis. Efter första omgången i den klassen skulle alla handlers byta hund och Elvis fick gå med en av sveriges 3 bästa juniorhandlers, han skötte sig så fint. Så elvis kom på 10de plats med Emila och 3dje plats med den andra handlern. Super skoj och jag är så stolt över Emila som slutade på en 10de plats i sin juniorhandlingsdebut. Tillsaken hör ju även den att Emilia har ingen egen hund så hon kan inte öva varje dag och hon är inte uppvuxen med hundar utan har endast utställningstränat med Elvis och Edith ett 10 tal gånger det senaste året. Super Grattis till det!

jag lånade Maria från kennel Schagardhs till att handler på Edith Piaff. Maria kunde inte ha skött Edith bättre. Dessvärre hade dom riktig, riktig otur med domaren som skickade ut hunden med en 3a! en 3a! och kritiken "totaly wrong", det var så skrattretande och sorgligt.
tusen tack iaf Maria för att du och Edith gjorde jätte bra ifrån sig i ringen och ser fram emot att ni tar det nästa gång. Att ingen sen kan förstå varför domaren ena stunden står och gulligullar med Edith och andra stunden dömer ut henne helt det är en annan fråga.

Inga kommentarer: