måndag 20 september 2010

Första målet avklarat

jaha nu har det gått ett par dagar igen sedan jag bloggade sist.

i lördags sprang jag falsterboloppet och var fast beslutet att genomföra detta trots att jag haft så ont i ryggen de 2 sista veckorna. Det har varit ett viktigt mål för mig att genomföra detta så jag gjorde det och det värsta jag kunde göra var ju att gå hela vägen tänkte jag.

Den första 1,5 kilometern låg jag i topp klungan bland de 10 första och hängde med bra men började tappa lite och när vi kom ut på asfalten och ganska snart kände jag av ryggen så jag fick sakta ner och börja gå. När vi hade sprungit 2 kilometer på asfalt trodde jag att ryggen skulle gå av men beslutade mig för att spurta den sista kilometern iaf istället för att avbryta som hade varit klokast i det läget. 600 meter kvar och jag trodde jag skulle kräkas av smärta. jag sprang i mål på 36 minuter och 44 sekunder, drygt 12 minuter långsammare än vad jag gör när jag är i toppform men helt okey trots allt. ´Den första preliminära tiden sa 34 minuter men nu blev det 36 nåja jag var på 75 plats när jag åkte från falsterbo men slutade sen på plats 88 av drygt 300 som sprang loppet så tittar man placeringsmässigt så gick det ju ganska bra trots ryggen och om man tittar på vart jag var för 6 månader sedan när jag inte kunde sitta upp själv och ännu mindre gå så får jag nog se detta som en stor prestation trots allt, även om jag själv vet att hade det inte varit för allt dataarbete så hade ryggen varit frisk och jag hade nog slutat på topp 10..
nu är första målet avklarat iaf.


tänkte innan jag slutar skriva ner en rolig kommentar från min 4 åriga granne.
Den är från igår när hon träffade Jack Daniels för första gången som ju är min nakenhund om någon hade missat de :

T 4 år: han känns precis som min mormor, hon är också skrynklig!

Inga kommentarer: