måndag 6 september 2010

Vår lilla nykomling







Så kom Lördagen och jag fick träffa Jack Daniels igen skrev jag i min status på Facebook i lördags efter att det i en vecka har stått " längtar till på lördag". Folk trodde nog att jag var Alkis och ville tipsa om AA.
Nåja i Lördags tog jag Edith Piaff med mig till Hässleholm där Emma skulle möta upp mig, jag skulle följa med Emma på utställning men Edith skulle få vila den här helgen, hon skulle endast miljöträna och jag skulle även kolla hur Emma gick med Kineserna hon hade med sig då jag ska gå som handler med 3 av hennes kineser på Sofieros internationella utställning nu på lördag. Dock tog jag ju med mig fel hund till Hässleholm kom jag på när jag väl var på plats då det var lydnastävling på samma plats och där skulle ju Elvis ha varit med. nåja Edith fick miljöträna och Elvis fick vara hos sin "farmor" istället. Hursom Emma är även uppfödare till den lilla krabaten ni ser på bilderna ovan, den lilla krabaten som nu mera bor hos oss.
Jack Daniels är en 12 veckor gammal kines. Han är en tillökning i flocken som jag tror väldigt mycket på, både utställningsmässigt och lydnadsmässigt, han har väldigt bra nakenhet och väldigt fina linjer så nu hoppas vi att han blir en ny liten stjärna.
Jag och vovvarna träffade honom första gången den 21 augusti i Karlshamn och det beslutades hemligt att han skulle flytta hem till oss, vilket han så gjorde 2 veckor senare. Han är en riktigt klok liten krabat och det märks väl att han haft en uppfödare som jobbat med honom sen han var liten.

Inga kommentarer: