måndag 13 september 2010

Typisk Måndag

I dag är det en typisk måndag.
Edith Piaff väckte mig klockan 03,35 för då var hon akut tvungen att göra behov nummer 2,
så det var bara till att gå upp då och eftersom det då bara var 40 minuter kvar tills jag skulle gå upp egentligen så höll jag mig vaken efter att jag tagit ut henne, passade äve på att ta ut lilla Jack Daniels som inte alls var sugen på att gå ut i spöregnet.

Klockan 05.00 väckte jag även Elvis Presley och tog ut alla på promenad, i spöregn som var mindre populärt och jag kände mig som världens elakaste matte som tvingade mina hundar att: 1. Gå upp klockan 05.00 på morgonen
2. Gå ut på kisspromenad

Klockan 06,30 springer jag sedan iväg mot bussen som jag tar 5 minuter senare. Bussen blev försenad pga köbildningar där dom håller på och gör om vägen strax före Vellinge. Jag får lite smått panik och tror att jag kommer att missa mitt tåg . Kommer fram till Malmö central 07,30 och ser att 07,22 tåget är försenat, hoppar gladeligen på det och tänker att åh nu får jag en lugn morgon, det ska man aldrig tänka! För tåget fick inte köra vidare från svågertorp pga säkerhetsskäl och det var bara till att hoppa av och invänta nästa som naturligtvis hade ca 300 människor för mycket på tåget så att alla stod klistrade på varandra.. Till sist kom jag tack och lov bara 8 minuter försent till kontoret. Det är underbart att åka kollektivt!

och min rygg, grinar av smärta nästan. Höll inte på att komma ner i sängen igår kväll och inte upp i morse. I morgon ska jag tack och lov träffa sjukgymnasten och om någon vecka ska jag in och röntga den.

Har precis haft en mailkonversation med en chihuahua uppfödare om Ediths fruktansvärda kritik i lördags, det känns skönt att veta att alla stora uppfödare väljer med omsorg vilka hundar dom kan ställa för henne pga att hon egentligen bara gillar sina egna linjer. Nu är man en erfarenhet rikare och henne kommer vi aldrig att ställa för igen och det är ganska intressant att se hur olika officiella domare som ska vara rasexpterter dömer. Kritiken från Sofiero skiljer sig helt från både Malmö och Västerås internationella medans Malmö och Västerås är ganska lika varandra, Så det är helt enkelt dessa 2 kritikerlappar man får titta på.

nej om man ska ta och jobba lite till kanske.

Inga kommentarer: