fredag 24 september 2010

Lite ditt och lite datt

Igår var jag först och besökte de äldre damerna på eftermiddagen och dom blev så besviken över att jag inte hade hundarna med mig, så om 2 veckor MÅSTE jag ta med hundarna, speciellt "den lille" sa dom, frågan är bar vilken dom syftade på då?

lite senare på eftermiddagen var jag ute och sprang i Albäckskogen igen, det är så himla underbart och befriande även om det är jobbigt. Men jag har en 20 minuter spärr har jag märkt. När jag först kommit över 10 minuter, 10, 20 rättare sagt så blir det lättare, och sen måste jag komma över 20 minuter och då kan jag springa hur mycket och långt som helst. Nästa löparrunda blir på söndag, idag blir det pilatesträning.

Är väldigt seg idag och det är tydligen hundarna också för dom ligger fortfarande och sover. Ska strax gå och väcka dom så dom hinner äta frukost och gå promenad innan jag ska iväg till sjukhuset.

Här om dagen körde min mamma på en älg! Det var på västerås vägen på väg till jobbet, hon klarade sig tack och lov utan skador men det gjorde inte bilen eller älgkalven. Mamma har länge velat döda en älg men då med stutsaren/bössan som hon själv uttryckte det. Jag frågade min lillasyster om det finns gått om älgkött hemma nu iaf då eftersom hon trots allt tog kål på denna älgen, men ikke den gick till den som ägde marken där älgen kom ifrån tydligen. Nåja tur att det är älgjakt snart så jag iaf kanske kan få lite älgkött nästa gång jag är i Sala eller om dom kan ta med sig ner.

I morgon ska vi åka till Kivik då det är äppelmarknad som man inte får missa. Årets stora händelse känns det som. Vi ska dessutom på skördefest om vi hinner och om hundarna orkar och för att få energi till detta ska det alltså bli Fredagsmys i dag och sedan tidigt i säng, Jag vaknade ju trots allt klockan 03.06 i natt och har inte kunnat sova sedan dess och med så lite sömn så har man definitivit ingen energi till att gå på skördefest och äppelmarknad.

Så där jag nu vaknade hundarna och det är dags för morgonpromenad.

Inga kommentarer: