söndag 12 augusti 2012

Jag är bara sååå bra

Inte ofta jag säger det om mig själv men idag är en dag där jag har svävat på moln enda sedan jag kom hem från jobbet kl 11. Jag hade Gudstjänsterna i helgen, det gick riktigt bra igår på ord och ton gudstjänsten, en liten miss men det gick bra och det var ovanligt många i Norra kapellet, jätte roligt och musikerna som spelade var riktigt duktiga, jag rös. Idag var det då huvudgudstjänsten och jag brukar alltid få det högsta betyget av min mentor & lärare (inte för att skryta men jag får det), idag var även en kyrkoherde från en annan församling där, samt en präst från en annan församling, en diakon, vår kyrkorådsordförande osv, höjdar folk med andra ord och det gjorde ju inte min nervositet mindre. Jag fick så mycket beröm efteråt för min predikan och en kvinna hade suttit och ritat av mig när jag stod i predikstolen, den molningen fick jag, så nu har jag ramat in den och satt på väggen här vid min kontorshörna. Jag gjorde min bästa gudstjänst någonsin idag! När jag powerwalkade hem från jobbet så kändes stegen så lätta, som om de hoppade runt på rosa moln. Ååå vad jag är bra på det jag jobbar med tänkte jag då. Allt bara klaffade, allt från start till mål, härlig känsla.

Och sedan har den här känslan bara fortsatt hela dagen, beröm från PTn, PWn på kvällen gick lekande lätt, B har överröst mig med kärlek och ja ibland är man bara så nöjd, men mest nöjd är jag över hur veckan har varit, hur enkelt det varit att jobba, hur mycket mer energi jag haft och framför allt hur bra det gick imorse på jobbet.

5 kommentarer:

Cajsa sa...

Härligt. Ska vi ses r till tidiga sångstunden?

ika sa...

ja men det blir super.

Cajsa sa...

Kanon:) ha en skön kväll:)

PT:n sa...

Bra jobbat! Riktigt bra jobbat veckan som varit. Nu fortsätter vi! <3 Puss!

Anna sa...

Grattis till en bra vecka! Härligt att du mår så bra och ÄR så bra!