lördag 4 augusti 2012

Virrhöna är bara förnamnet

Diskuterade Amning och specifikt amning i offentlig miljö med mina systrar för många herrans månader sedan, tror till och med att det var före B föddes eller så var hon precis var nyfödd. Hursom idag skedde det som inte får hända! Jag sitter och ammar B på bussen påväg hem från Gislövs marknad, B somnar och släpper Boppen. Tabbe 1: jag upptäckte efter en stund att jag visade amningskranen för hela bussen, drar snabbt upp både linne och amningsBH, TROR JAG!

B har somnat i min famn och vi ska byta buss till 1an som går precis när 3an kommer in, lägger B ner i vagnen och springer lite halvsnabbt till nästa buss och sätter mig i sätet och pustar ut, precis innan vi ska hoppa av hemma hos oss så säger en okänd passagerare: ursäkta men ditt linne har hamnat lite fel! japp tabbe nr 2: jag har enbart dragit upp BHn men inte linnet!

Pinsamt är bara förnamnet. Förstår nu varför Busschauffören stirrade så när jag glatt hejade på honom när vi gick på bussen, eller varför de andra på bussen tittade så märkligt på mig.

På eftermiddagen skulle jag sedan ta B och gå och köpa glass, kommer dit och märker att jag har tagit fel kort med mig, jag tog Idhandlingen med istället för VISA kortet, snopet får vi gå hem igen, B fick vara utan glass idag (och jag oxå men det var bara bra det)

Åter till inledningen, så nu har jag visat mjölkmaskinen för halva trelleborg, och till er som satt på bussen så ber jag om ursäkt för detta skräcksenarium nu fick vara med om

Inga kommentarer: