torsdag 23 augusti 2012

Mitt ute i ingenmansland.

Jag & B har hamnat mitt ute i ingenmansland. Vi bor i ett jätte mysigt torp och andas in frisk luft & fåglarnas kvitter, för att inte tala om lugnet som infinner sig, vi åker dock redan på lördag & jag känner mig redan stressad av det.

B tog sovmorgon idag, till 8.30. Vi åt frukost och sedan sa M att nu sticker vi ut på vår runda, sagt & gjort, jag pylta på mig massor av kläder & vi gick & vi gick & vi gick, ja en 10,3 kilometer närmare bestämt, precis som igår så gick M med lätta steg & trallade medan jag slet, ingen terräng idag, det blir det lite av ikväll men den mördarterrängen som vi hade igår ska vi inte ha förrän på lördag igen ( om jag nu vågar lita på det).

När vi kom hem tillbaka igen efter dryga 2 timmar körde vi lite ryggövningar innan vi stretchade ut, sedan blev det fantastiskt god lunch. B sover sedan dryga timmen ute i vagnen, det är fruktansvärt kallt, runt 10 grader & blåst & det regnar. B ligger inlindad i fårskinnet & har det gott. Vi andra har precis lagt in ved & eld i bastun, när b har vaknat ska hon få bada & basta med farbror B i rummet som inte är så varmt, jag & M ska basta på finskt vis vad det nu innebär.....

Inga kommentarer: