fredag 18 april 2008

ang förra veckans Insider

I förra veckans Insider så var det en familj vars påg blivit felaktigt klassad som förståndshandikappad.
Detta programmet kändes som ett kopierat program från uppdrag granskning där av de för några veckor sedan tog
upp en familj som vars pågar blitt klassade som förståndshandikappade.

Jag måste säga att familjen som var med i uppdrag granskning verkade mer så kallade Normal begåvade än familjen som var med i Insider.

Jag blev så arg förra torsdagen då denna familjen i programmet hela tiden säger att deras son inte alls är en idiot och att de när pågen 2 år senare fått diagnosen Normal begåvad, hade blivit så glada så de hade skrikit rakt ut " jag är ingen idiot, min son är ingen idiot"

jag blev så upprörd när jag såg programmet där en familj som ska vara så kallade normal begåvade sitter och upprepande gånger kallar förståndshandikappade IDIOTER! Jag sa förbannat till Mr M att en normal begåvad person kallar inte förståndshandikappade personer för IDIOTER!!!!! och mycket riktigt så var det inte bara jag som blev upprörd på förra veckans programinnehåll. Det visade sig att merparten var Insiders tittare blev väldigt upprörda över att familjen kallade förståndshandikappade personer för IDIOTER. Det redovisades dock bara 3 samtal efter gårdagens Insider från folk som var upprörda och arga på familjen för deras klumpiga uttalanden.

Jag tränar bowling och boccia med förståndshandikappade personer 2-3 gånger i veckan och jag har varit ridlärare till förståndshandikappade personer och dessa människor är absolut inga idioter.

Idioter är personer som kastar smällare efter hundar, dödar små oskyldiga barn, puttar folk från balkongen, och gud vet allt.
Men en förståndshandikappad människa är lika bra som vi alla andra! och det gäller alla handikappade personer, även vi som går med rullator eller sitter i rullstol.

Så till den så kallade utsatta familjen i Veberöd som inslaget i Insider handlade om så vill jag bara säga att det är nog ni som är idioter som stämplar människor på det där sättet! Att ni inte skäms och ännu värre är, att ni i Tv inte kan behärska er mera, jag förstår om ni är förbannade men det är inte de förståndshandikappades fel.

Inga kommentarer: