tisdag 22 april 2008

jag skrymplar ihop...

Jag har fått fler rynkor. Det är nu ett faktum att jag börjar bli gammal. 

Jag har hört att man kan använda botox i ansiktet, det är skrämmande många kvinnor som använder sig av denna metoden och det kryper ner i åldrarna. Nu mera sätter du in botox i ansiktet redan som 18 åring för att du är så rädd att åldras.

En klok människa har en gång sagt till mig - Att åldras är något fint

Och kanske är det så, men att en vacker dag vakna och se att man fått rynkor på ställen man inte vill ha dom på när man "bara" är 28, det är inge skoj.. 

Mina första tecken på att jag börjar bli gammal och skrympla ihopa, det fick jag redan när jag var 25... när jag var 27 fick jag mina första gråa hårstrån, som tur är syns de inte så mycket eftersom jag är blond... 
Men nu, vid 28 års ålder har min bröstkorg börjat skrympla ihop... kan man använda sig av botox där? För botox är väl ett gift som tillfälligt förlamar nerverna som då ska förhindra skrympling? 
"Behandlingar med Botox är många gånger en mycket effektiv metod för att minska rynkor. Behandlingen används för att släta ut rynkor......."

Eller så får jag helt enkelt leva med att jag nu skrymplar ihop och jag får hoppas att Mr M inte lämnar mig för någon yngre flicka, redan nu. 

Och Mormor, att åldras är något fint, men kan jag inte få ha en ung hy ett tag till? 

Inga kommentarer: