tisdag 15 april 2008

Ond Tisdag..

I dag har jag haft så ont och varit så illamående. Ju ondare jag har i kroppen, desto mer värktabletter måste jag ta och då blir jag så här illamående. Jag brukar ta tabletter mot illamåendet som brukar hjälpa, idag var dock inte en sådan dag men som tur var släppt magontet och illamåendet runt 17 tiden så jag kunde njuta av kvällsmaten.


Dagens kvällsmat: Korv och potatis med pepparrotsås.

Dagens irritation: våran hyresvärd, som vanligt. 

Dagens bästa 1 : Massa gos med Elvis hela dagen.

Dagens bästa 2: Sol, sol strålande sol och värme. 

Dagens bet: För några veckor sedan föddes en Jägare i vårt hem. Elvis heter han och de senaste veckorna har han fått för sig att han ska jaga alla fåglar som kommer i närheten av våran baksida. I dag var det väldigt nära att Elvis fick tag på en duva som han lurade på en stund innan han sprang fram till den. Dagens bet blir därför att jag tror att Elvis har fångat en fågel innan sommaren. Detta jägarbeteende är absolut inget jag uppmuntrar men jag tycker samtidigt det är lite roligt att han, som är en chinese crested powder puff dog (en ras som är allt annat än jägare), jagar i väg dem, hoppar efter dom och ser så nöjd ut när han skrämt iväg dem.  

Inga kommentarer: