lördag 12 april 2008

vilken musikal

Wow, vilken musikal! Den är bra The Sound of Music och dagens skådespelare var riktigt bra och gjorde musikalen fantastisk. 
Det var inte bara Pernilla Wahlgren, Tommy Nilsson och Gert Fylking som var outstanding utan även barnen, barnen var nog de bästa, Speciellt den minsta flickan, Amanda Holmqvist tror jag hon hette. Hon var bara 5-6 år gammal och så duktig och så rolig.  När hela föreställningen var över ville jag bara ställa mig upp och ge stående ovationer och efter ett tag gjorde jag och svärmor det också och fick med oss de flesta nere på parkett. Skådespelarna gjorde musikalen så bra och sedan är det ju inte var dag vi har så många  "kända namn" på en och samma scen här nere i Malmö så det ska uppmuntras att dem kom ner hit för en föreställning. 

Men det går inte att jämföra en musikal på Baltiska hallen i Malmö med en Musikal på Cirkus, Oskars teatern eller Göta Lejon i Stockholm. Jämfört med t.ex. Mamma Mia musikalen på ciruks eller Singin in the rain musikalen på Oskars teatern, så var detta inte speciellt imponerande och det tror jag bara beror på lokalen. Men det funkade, det var okey. Jag kunde störa mig på att scen bytet med själva koreografin (heter det så när då när de tex byter från klostret till huset eller berget?)  inte gick till på ett smidigare sätt och jag kunde störa mig på att man inte förbjöd Fotografering i hallen. Ett tag var det så många som fotade med blixt så man såg på Tommy Nilsson att han tyckte det var jobbigt. Och jag kunde störa mig på alla sura människor som var i Baltiska hallen i kväll, MEN det var inte skådespelarnas fel och det var inte själva musikalens fel utan arrangörernas och publikens. Så all kredit till Skådespelarna trots allt. 

I morgon, eller senare idag lördag, ska jag se The Sound of music filmen tänkte jag och jämföra. Det var länge sedan jag såg filmen, den förste filmen som kom, inte den senare.

Kvällen har varit överlag väldigt trevlig och tack Mr M och mina svärföräldrar för ett underbart födelsedagsfirande. 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ica,

Så roligt! Den lilla flickan heter faktiskt Amanda Holmqvist och är min dotter och jag blir så glad att du gillade hennes framträdande ;D /Sussi

ika sa...

Hej Sussi! Åh är hon din dotter? Amanda ser ut att vara en oerhört söt och go liten prinsessa och du måste säga till henne att hon var helt fantastisk i rollen som Lilla Greta.

Anonym sa...

Absolut, hon är världens raraste lilla busfia och hon älskar musikallivet! Hon blev jätteglad och tackar så mycket för komplimangen. Det är verkligen jätteroligt för en liten artist att höra att det hon gör är bra. Tack så mycket, Ica. I helgen bär det av till Linköping och Skövde /Sussi (o Amanda)