söndag 6 april 2008

Vilse i Skurup

När jag bodde i Uppsala fick jag engång på fyllan för mig att jag skulle vingla hem själv mitt i natten. Jag var ganska på lyret och jag hade precis på dagen flyttat till ett ny bostad i ett nytt område. Jag vill minnas att jag inte riktigt visste vägen hem från denna fest jag var på inne i Centrum.

Jag gick och gick och gick och efter ett tag ute i Snöstormen kom jag fram till en skylt där det stod Sala till vänster, jag följde skylten (fast jag inte hade bott i Sala på flera år). När jag sedan kom till ytterligare en skylt där det stod Sala med en högerpil och 6 mil så förstod jag att jag hade gått fel. Jag hade gått för långt och åt fel håll.

Lite av detta senariet blev det igår också.
Jag valde att lämna festen före Mr M.
Mr M - Hittar du nu hem till mina föräldrar?
Jag - Ja då, det är inte första gången jag är i Skurup.

Även om jag var helt nyckter i går så hade jag svårigheter att hitta. Det ösregnade och var svart ute. När jag kommit bara 100 meter från festen ringde jag Mr M och frågade om jag var på rätt väg, det var jag inte. Så jag valde att gå bilvägen tillbaka, där skulle jag iaf hitta.

Vid bilvägen går en cykelväg mitt ute på en åker så jag följde den och jag visste på ett ungefär vart jag skulle svänga höger. Skurup är dock inte så belyst som inne i Malmö så det var verkligen mörkt.

Efter närmare 40 minuter ute i Ösregnet så kommer jag fram till en skylt. Malmö höger, Veberöd rakt fram och Ystad vänster. Jag blev lite fundersam och märkte att jag tydligen stod vid korsningen vid E65, jag hade gått för långt. Det var bara till att vända. Jag gick ner på Bilvägen så jag var säker på att jag skulle hitta tillbaka. Och jag kom tillbaka till sist och möttes av en överlycklig Elvis.

Inga kommentarer: