onsdag 2 april 2008

Det här med Gitarr inköp

Lite besviken är jag allt ...
Att vara vänsterhänt har sina för och nackdelar. 

När det gäller inköp av Gitarr så har jag nu på allvar börjat kolla runt på de billigaste nybörjar gitarrerna.  Vill liksom inte lägga ner så mycket på något jag inte vet om jag kan spela eller inte. Fast det förstås jag kommer ju att roa vilket som? 

Vi har i af en gitarr affär precis runt hörnet som säljer en Akustisk gitarr för 800 kr. MEN inte för vänsterhänta. Nej, för vi vänsterhänta måste ha speciella gitarrer och det kostar mellan 200-600 kr mer beroende på märke, sort och Design.  Hur skoj är det? 
Så är det med konservöppnare och alla andra verktyg/redskap man vill köpa som är för vänsterhänta. 

Så nu ska denne ta en funderare till. 
Jag har heller inte vågat ge mig på Guitarr hero på Nintendo Wii ännu. 
Det verkar som den gitarren bara är för högerhänta...

Inga kommentarer: