torsdag 17 april 2008

Musikfestivaler

Jag var ute och motionerade Elvis i en och en halv timme idag. När jag sitter och åker i Elrullstolen så börjar Pernilla Wahlgrens Piccadelli circus att spela i Ipoden. 

Jag började småskratta för mig själv för jag kom genast ihåg våra musikfestivaler som vi grannbarn arrangerade för våra föräldrar några varma sommardagar när vi var 7-8 år gamla. 

Madelene, som grannbästis hette, och jag skulle ha en musikfestival på hennes baksida för våra föräldrar. Jag ville sjunga något av Niklas Strömstedt, men det fick jag inte. 
-Niklas är inte tillräckligt ball och du kan inte sjunga en killes låt. Något i den stilen sa Madelene till mig.  Inte heller fick jag sjunga Carola, hon var för vanlig och töntig. De andra LP skivorna jag hade hemma var bara Engelska grupper från 60 talet och jag kunde inte Engelska då, eller det var mina föräldrars, men Som tur var hade jag några månader tidigare fått en LP med Pernilla Wahlgren, från min storasyster, och Pernilla hon var helt rätt, hon var cool och hon var ball. Så jag sjung Pernillas låt Piccadelli Circus. Madelene sjung någon Låt med Lena PH och sedan gjorde vi en duett där vi var Lili och Sussie.  

Jag tror min andra grannbästis Camilla var med någon gång också, men jag tror aldrig hon fick sjunga utan bara spela luft-gitarr eller vara körsångerska.  Vi hade en kameraman också, Madelenes pappa, han spelade in alltihopa.. 

Jag minns också att under första festivalen hade jag en sådan där dräkt på mig som Carola hade när hon vann med främling, fast min var grön. Och sedan hade jag gjort illa foten så med en fot inlindad i bandage, hoppade jag runt på 1 ben när jag skulle dansa, för vi var tvungna att dansa, det gjorde riktiga artister. 


Inga kommentarer: