onsdag 2 april 2008

Glada nyheter?

Ja vet att man inte ska ropa hej förren man kommit över bäcken...
MEN jag har precis fått ett brev från sjukhuset som säger: 

"Bästa Erika

Vi har fått en remiss från Dr X där det visat sig att du har en P-stav som hamnat för djupt och därför trasslat in sig in dina nerver och muskler i höger överarm. Ultraljud för att lokalisera staven samt ingreppet ser ut att bli i början av maj.
mvh överläkare X "

JIPPI! Är det sant? Ska jag slippa vänta i 42 veckor till? När de först satte mig på väntelistan i februari sa dem att beräknad väntetid är 52 veckor! Men som sagt vad jag kan tyda från brevet ser det ut som att jag i början av maj får ta bort staven som trasslat in sig mina nerver och muskler i höger överarm. 

Jag tänker återigen lägga ett varningens ord för er som funderar på preventivmedel. Ta reda på alla för och nackdelar med medlen innan ni börjar. När det gäller P-stav så är de väldigt lätta att sätta in men ett helvete att ta ut, speciellt om de sätts in fel från början. 

1 kommentar:

Millo sa...

Fan va najs :)
hoppas det blir som dom skriver :)